Olika sjalar

 
Här är en sjal som jag fått tips om mönster från en kompis. Garnet är Spettacolo och mönstret tror jag bara heter enkel trekantsjal =)
 
''
Detta är en Wingspan, mönster fick jag också tips om av en kompis och denna stickade vi tillsammans i en av vår facebookgrupps "stick-along". Mönstret finns gratis på ravelry.
Garnet är ett akryl jag köpte på netto.
 
 
Detta är min första spindelsjal. Stickad i Delano. Mönstret finns gratis både på garnstudios hemsida, här, och så finns det tillsammans med en jättebra tutorial på bloggen KungenochMajkis
 
 
 
Detta är min andra spindelsjal virkad i garnet Madrid.
 
 
Denna sjalen virkades också på en "virk-along" som vi hade i vår facebookgrupp. Mönstret heter enkel virkal sjal och finns på garnstudios sida. Länk här. Sjalen är virkad i ett handfärgat angora/akryl jag köpt på tradera.
 
 
 
Här kommer denna sjalen igen. Grundmönstret är spindelsjalen fast den är omgjord till döskallar. Mönstret är från kungen och Majkis. Här finns mönster och tutorial. Garnet är mercan. 
 
Det var nog allt för idag! 
Ska ställa in lite tidsinställda inlägg nu så ni har lite att titta på i veckan.
Natti natti
 
 

Kommentera inlägget här :