Första bebisplagget!



Då har jag äntligen gjort min första bebiskofta! Har länge tänkt att jag ska ta tag i det och när jag igår gick igenom mina garner hittade jag ett fint ljusrosa Nepal från drops som jag hade ca 200g av i rester. Jag bestämde mig för det och började först titta på femtimmarskoftan men hittade på samma blogg foton på treochenhalvtimmesvästen och tyckte den va hiskeligt söt! Det fanns inte så mycket om storlekar så jag gissade på stickor 7 och satte igång. Gjorde den med mening på halva garnet för att det skulle räcka till att göra en till beroende på hur storleken blev. Det gick 86g av garnet men jag gjorde den kortare i modellen så den blev en klänningsväst. Ingen aning om vilken storlek jag landat i men det återstår att se när den provas på tilltänkt bebis. Återkommer givetvis då 😃 

Kommentera inlägget här :