Prästkrageruta

Åh herre vad det är klibbigt och kvavt! Riktigt "huvudvärksväder" som jag kallar det. Inte mycket att göra i det förutom så lite som möjligt. Har legat helt stilla en stund nu och ändå är jag svettig utan att göra något! 

Innan sommaren började jag på en filt med mormorsrutor som har en prästkrage i mitten. Mönstret är ifrån Bautawich och jag tycker dom blor så himla fina! Jag valde att göra rutorna i himalaya garn som är akryl men känns som mjuk bomull. 
Jag har virkat nästan tjugo rutor nu, bra projekt när man ska göra något litet och snabbt, lätt att ta med OCH man lär sig mönstret så snabbt att virkningen går utan vidare tankekraft. 
Problemet jag kommer ha är om jag ska virka ihop dom i vitt eller med de lila garnet.... 

Kommentarer :

#1: Maria

Vilken fin mormorsruta! Det är jättebra småprojekt att ta med sig. Det mindre braiga med rutor är monteringen. Där tröttnar jag. Ha en fortsatt fin kväll. /Maria

Svar: Tack Maria, visst är dom? Monteringen tycker jag är minst lika rolig, tur vi är olika 😃 va inne hos dig och lämnade ett spår 😉
Rebecca

skriven

Kommentera inlägget här :