Mjölk

Tänk er att ni njuter av ljudet av kaffebryggaren, ni tar fram kaffekoppen och häller upp den mörka drycken samtidigt som ni andas in genom näsan för att känna den varma nybryggda doften. Eftersom magkatarren gör sig påmind lite då och då, går ni till kylen för att hämta en slurk mjölk att hälla i kaffet innan du avnjuter den lugnande smaken i munnen och sinnet. Underbart!
OM det inte vore för att jag blir förbannad varje gång jag ser mjölkpaketen! För ett år sedan blev jag laktosintolerant och har sen dess fått hålla mig till laktosfria produkter. Det går ganska bra och min omgivning har nu börjat vänja sig och tänka på att köpa andra produkter i affären om jag beräknas komma på middag. MEN faktum kvarstår att jag blir förbannad när jag ser mjölkkartongen, och varför??
För att den satans mjölken kostar DUBBELT så mycket som en vanlig mjölk! DUBBELT!!!

Är det inte sjukt? Och varför?

Kommentera inlägget här :