En liten necessär

Igår kollade jag och sambon på film och självklart hade jag ett litet handarbete i händerna samtidigt =)
Jag blev faktiskt klar med min lilla necessär och jag tyckte den blev riktigt gullig.
Mönstret har en tjej gjort och hon tipsade om den på sin blogg, Bauta witch.
Mönstret var jättelätt och det gick riktigt superfort att göra den! 
Jag använde mig av garnet Mercan och virknål 3. Det gick nästan åt ett helt nystan. 
 
 
 
 
Så här ser den ut när den är klar och varför inte fylla den med garn? =)
Jag gjorde min med ett eget snöre av dubbla lm och tofsar i ändarna. 
 
 
Jag fick också för mig att virka botten lite mer än bara
virka ihop den. Blev inte det bästa resultatet men nu har jag testar det iaf! 
Jag virkade bara runt med fm som jag tog upp från bottnen lite hipp som happ. 
 
Här kommer mönstret;

Lägg upp 56 lm och virka ihop dem till en ring med en sm.

Varv 1. Virka 3 lm och 3 dst i första lm = en snäcka.

*Hoppa över en lm och virka 4 i nästa lm.* Upprepa hela varvet ut mellan * och *.

Sluta varvet med en sm i första snäckan. Totalt 28 snäckor.

Varv 2-13: Virka sm till mitten på första snäckan.

3 lm och 3 dst i mittenmaskan på snäckan. *4 dst i mitten av nästa snäcka*.

Upprepa mellan * och *. Avsluta varvet med en sm i första snäckan.

Varv 14. Virka 3 fm i varje snäcka och hoppa över maskorna där emellan. Totalt 84 fm.

Varv 15. *Virka 5 fm hoppa över 1 maska*. Upprepa mellan * och *.

HÄR ÄNDRADE JAG OCH GJORDE

*4FM SEN HOPPA ÖVER EN MASKA*

FÖR ATT DET SKULLE GÅ JÄMT UPP,

UPPREPA *-*VARVET UT. 

Varv 16-19: Fm – en i varje maska.

 

Så här ser orginalet ut! Så vacker!

Necessär Made by BautaWitch

 
 
 
Tack för mönstret Bauta Witch! =)
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: BautaWitch

Åh, vad roligt att kunna inspirera och få se resultatet! Kul att se också hur olika resultatet av ett mönster kan bli beroende av materialval. :)

skriven

Kommentera inlägget här :