Lata dagar

Sitter på ´jobbet´och har det inte allt för stressigt.
Väntar på att telefontiden kickar igång så jag åtminstonde får prata med någon en stund =)
Det är fint väder, trots att det var kyligare imorse. Hur härligt är det inte att
vädret håller i sig och är så fint??!
 
Här sitter jag alltså.. =)
 
I måndags hade jag en underbar dag! Jag började första dagen efter semestern,
helt okey med en del att göra. På em promenerade och badade jag med hundarna.
Sen röjde jag en del på balkongen. Har försökt att odla potatis, tomat och lök i sommar.
Potatisen blev helt OK, det har kommit massor med tomater, trots att plantan va klen när jag köpte den MEN löken har mer eller mindre drunknat i krukorna och var helt rutten.
Trist men får nöja mig med potatis och tomat =)
Jag har också gjort HLR på mina smultron-och jordgubbsplantor så får se om
dom kan ge mig lite smarriga röda bär.
 
I söndags var jag och kära svärmor på loppis. Jag hade stora förhoppningar
om att hitta nåt riktigt speciellt i möbelväg och OM jag gjorde det!
Hittade en så fint skåp med köpmansdisklådor i olika storlekar!
Jag blev helt KÄR!, tills jag såg prislappen...
fyratusen kronor!!
För en skåp! På en loppis!
Var på väg att strunta i summan och köpa ändå men kom till
förnuft och insåg att det ju ändå skulle va trevligt att äta
mat även resten av månaden så jag avstod.
Men det gjorde ordentligt ont i inredningshjärtat!
 
Utflykten var dock inte förgäves för jag hittade en guldklimp
med bättre prislapp och massor med potential!
 
Detta är nu skåpet med stort S som ska få vård och omsorg i mitt hem.
Jag har köpt färg och penslar för att måla det vitt. Sen kommer den få ett lyft
med nya knoppar och hönsnät i dörrarna.
Det kommer bli så jädrans snyggt alltså!
 
Nehe nu ska jag inta lite yoghurt och invänta samtal innan jag kör hem till
min lilla vovvsing igen!
 

Kommentera inlägget här :