varmt i hjärnkontoret

Nu är jag inne på sista semsterdagarna för detta året. Det känns faktiskt som att jag 
har haft semester och jag tycker det är okey att återgå till `jobbet`. 
Förra veckan åkte vi till stockholm där min syster med familj bor, för att fira pappa som fyllde 60år. 
Dagen började med champagnefrukost, sen spa med ryggbehandling, tårta och till sist 
3-rätters middag hemma. Det var en jättemysig dag och jag tror att pappa blev 
nöjd med den. 
 
Nu sista dagarna har jag bara vilat. Är lite överhettad i hjärnan och det behövs åtgärdas 
innan nästa vecka. Det är rätt lustigt det där att man kan vara så. 
När jag är som tröttast är hjärnan på något sätt "piggast" fast inte pigg så utan mer att 
den vara varvar på ostrukturerat och med full fart. Jag kan inte slappna av i tankarna
och jag har extremt svårt att somna på kvällen. Jag tänker på allt och 
vill göra massor. Det finns heller ingen realist kvar i huvudet just nu, han verkar ha semester han me.
T ex har jag gått och funderat på i flera dagar vad jag ska göra av ett 
av de nystanen jag färgade för ett tag sedan. 
Jag har inte kommit på vad utan bara kännt att jag vill göra något.
Idag blev det för mycket för min stackars hjärna och istället för att 
lugnt hålla på med de projekt jag har igång sitter jag och letar mönster och idéer till NÅGOT.
Måste göra NÅGOT och måste göras NU. 
 
Efter denna panikkänsla hela dagen är jag rätt trött på mig själv och bestämmer 
mig för att ta nystanet, mina strumstickor och börja på en vante.
Plockar ihop och går och lägger mig, men nystat och stickorna i högsta hugg. 
(här emellan har jag en mindre operation på vovve men de kan jag berätta om sen)
Lägger mig nöjt, har tom tagit med mig saxen så jag kan klippa upp 
trådarna som håller ihop HÄRVAN. Känner att jag
äntligen kanske kan stilla denna panik inombords.
men.... 
Just de, HÄRVAN. 
Tittar en stund på den innan min hjärna kopplar. 
En härva måste ju liksom vevas upp till ett nysta först innan man kan börja sticka..
Trött på min överhättade hjärna? JA!
Slänger undan garn och stickor igen och tänker köra avslappning istället. 

Kommentera inlägget här :