Påbörjade projekt

Just nu är jag inne i en period där jag tokletar mönster utan att kunna bestämma mig för något att börja på. Jag bara vill börja på något, helst flera projekt samtidigt, för det liksom kliar sådär jobbigt i fingrarna =) Jag googlar, är på ravelry och drops samt letar i alla facebookgrupper jag är med i. Igår blev det helt plötsligt bara pang bom två nya projekt påbörjade.
 
Jag var och köpte ett nytt garn i min ena LYS, ett drops lace i fin beigevit, och började på min första pyttipanna.
 
 
 
Efter två uddar av pytten kändes den himla sladddrig och jag fick tips om att gå ner i stickornas storlek. Jag bytte också garn till ett handfärgad angora/akryl som jag köpt på tradera. Det blev mycket bättre!
 
Tänker att jag lätt hittar ett annat mönster till mitt lacegarn, typ en haruni kanske, men kan ju ändå göra en liten pytt kanske då det är 800m på en härva lace!

Kommentera inlägget här :